Springbreak Algarve - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Marleen Witteveen - WaarBenJij.nu Springbreak Algarve - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Marleen Witteveen - WaarBenJij.nu

Springbreak Algarve

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 April 2015 | Portugal, Lagos

Wat heb ik een fantastische vakantie gehad! In Nederland zouden ze dat ook moeten verplichten, hier is het zo dat alle studenten een week vakantie hebben van 1 april t/m 8 april. Mijn vakantie vond plaats van 1 april t/m 5 april dus we hebben 5 dagen mogen genieten van de mooie Algarve. Lisanne, Lotte, Kalina en ik waren de enige verpleegkunde studenten die mee waren, daarnaast ongeveer 250 andere erasmusstudenten vanuit de hele wereld.

dag 1: we kwamen rond 10.00u aan in Lagos, de zon scheen al volop. We hadden Lisanne aangewezen als kamer verantwoordelijke. Ze moest de sleutel ophalen. Het duurde een eeuwigheid voordat alle 250 studenten eindelijk een sleutel hadden van het appartement, maargoed dat is dan wel weer typisch Portugees. We zaten met z'n zessen in een appartement: Lisanne, Lotte, Kalina (pl), Zoé(Fr), Roxane(Fr) en ik. We konden het gelukkig goed met elkaar vinden, de Franse meisjes gingen voornamelijk hun eigen weg maar feestten wel regelmatig met ons. We hebben lekker aan het Zwembad gelegen nadat we eerst booschappen hadden gedaan. Om 19u hadden we een party at dunabeach, De BBQ was inbegrepen en daarnaast was het tijd voor een klein welkomsfeestje. Goed begin.

Dag 2: 's ochtends besloten we te volleyballen op het strand. om 12u hadden we een boatparty... Onbeperkt konden we bier en sangria drinken met meters hoge golven! dat was dus geen succes.. De groep voor ons had de hele boot onder gekotst. Aangezien ze deze ervaring hadden besloten ze bij onze groep de boot stil te leggen in de haven na een halfuur varen. Het feest kon beginnen er was muziek, broodjes, drank, beerpong en heel veel gezelligheid. Een geslaagd feestje. Rond 20u hadden we een typisch Portugees diner met alle erasmus studenten in een restaurant aan de haven, erg lekker gegeten, maar na 2u lang tafelen, had ik het wel weer gehad. Ik was heeeeeel moe, helaas was de dag nog niet voorbij en hadden we nog een glowparty in Portimao, heel leuk allemaal die kleurtjes, maar ik was niet echt in de stemming en de muziek hielp ook niet echt mee om er een leuke nacht van te maken. Uiteindelijk naar 3uur met mijn ziel onder mn arm te hebben gedanst gaf redbull me vleugels en kon ik er weer tegenaan. We hebben nog anderhalf uur gefeest en zijn toen weer met de bus naar Lagos vertrokken.(Als Portimao geen halfuur met de bus van Lagos verwijderd lag was ik natuurlijk al veel eerder naar huis gegaan).

Dag 3: Vandaag stond het slidepark op het programma, van 10.00 tot 17.00u hebben we onze tijd doorgebracht in een slide en splash park in Portimao. Lekker uitbrakken van de vorige dag want ik kon mijn slaap goed gebruiken. Heel mooi weer was het niet en van de 15 glijbanen heb ik er misschien 4 gedaan, dikke prima. 's avonds gingen Lotte, Lisanne en ik uiteten in een restaurantje aan de haven. De sfeer en het eten waren geweldig. Er trad een look-a-like Elvis op en alle gasten gingen helemaal los op de muziek! Wel grappig om te zien, wij drieën waren by far de jongste gasten in het restaurant, maar daar was het feest niet minder om. Weer in het appartement teruggekeerd hadden we visite, de Franse meisjes hadden drie jongens uitgenodigd! De meiden en de jongens vroegen ons mee naar een pre-party bij onze Italiaanse buren, we konden weer lekker socializen. De echte party vond plaats in een andere club in Lagos. Het was een flagparty. De energie die ik de vorige dag niet had gehad, was er nu gelukkig wel, Het was een geweldig feestje! (gelukkig hebben we de foto's nog)

Dag 4: Hoppakee, weer met z'n allen in de bus richting portimao, we hadden een chilldag at Nosolo beachclub. We konden even bijkomen van de feestjes van afgelopen dagen maar na een paar uur werd het tijd voor een workshop Zumba! We stonden met z'n allen in een pierenbadje te Zumba'en. Leuk gezicht. Natuurlijk was er niet veel later weer een feest, dit keer konden we free white sangria drinken op straat, de organistatie had voor 100L Sangria gezorgd. Wanneer alle sangria op was verplaatste het feest zich naar een club niet veel verderop. Dit keer een hawaiparty, wederom een te gek feestje. Een goede afsluiter van de vakantie.

toen was het dag 5: Het uitchecken duurde weer een eeuwigheid om 13.00u zouden we vertrekken maar om 16u vertrokken we pas, omdat alle appartementen stuk voor stuk gecontroleerd moesten worden door de housekeepers, dan pas kregen we onze borg terug. We reden vanuit Lagos nog naar Sagres het meest zuidwestelijke punt van portugal! Erg mooi uitzicht! Helaas was het weer niet zo heel mooi en hadden we niet veel tijd om er tijd door te brengen aangezien we pas laat waren vertrokken uit Lagos. Om 18u vertrokken we weer naar Lissabon.

Nu wordt het alweer tijd voor een late dienst op stage.. nog twee volle weken stage en dan zit onze eerste stage er in het ziekenhuis alweer op. 4 mei zal mijn nieuwe stage beginnen in een communitycentre, ook wel weer zin in.

Inmiddels is ook onze terugvlucht geboekt en 10 juli zal ik weer te vinden zijn in Nijverdal. Voor die tijd komen mijn familie en vriendinnen me nog opzoeken! Ik kijk er naar uit om ze Lissabon en mijn leventje hier te laten zien!:)

Liefs Marleen

  • 07 April 2015 - 17:15

    Floor:

    Haaaa Schattie!!
    Leuk om je verhaal te lezen!!!
    Nog 6 weekjes marleen!!
    Kijk er ook onwijs naar uit om je te zien!

    Kussie

  • 08 April 2015 - 01:17

    Marleen Witteveen :

    Floortje kan niet wachten, zo fijn om je weer te zien!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lagos

Marleen

Ik vertrek 19 februari voor een klein halfjaar naar Lissabon voor mijn minor zorg 2.0. Ik woon hier samen met Lotte en Lisanne (twee klasgenootjes) op de campus van ESEL.

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 3501

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 13 Juli 2015

Lissabon

Landen bezocht: