gesetteld in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Marleen Witteveen - WaarBenJij.nu gesetteld in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Marleen Witteveen - WaarBenJij.nu

gesetteld in Lissabon

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Februari 2015 | Portugal, Lissabon

Hallo lieve mensen,

Inmiddels is het dag 7 van mijn Lissabon avontuur. Ik heb nu al heel wat te vertellen dus wordt het tijd voor een reisverslag! Allereerst wil ik iedereen nog bedanken voor de lieve kaartjes en lieve wensen! Ik heb hier in Lissabon mijn boekje gelezen, waarin iedereen wat geschreven heeft tijdens mijn afscheidsfeestje, het doet me goed om te lezen wat iedereen geschreven heeft! Thanks! Ik ben met een goed gevoel vertrokken.

Ik ben uitgezwaaid door mijn moeder, zusje, oma en Floor! Superlief! We hebben een goede vlucht gehad en de zon straalde volop in Lissabon. Dit was tevens ook de mooiste dag qua weer tot nu toe. We hebben een taxi genomen naar de campus, dit was nog een hele zoektocht, de taxichauffeur sprak geen Engels.. Ik schreef het adres op mijn hand (misschien sprak ik het niet goed uit?) Uiteindelijk vonden we het. We werden erg vriendelijk ontvangen door een secretaresse, zei legde ons alles uit in best goed Engels! We delen een keuken met ongeveer 25 studenten, dit is best krap aangezien er maar 2 gaspitjes zijn, maar zoals ze hier in Portugal zeggen. No worry's. We maken ons dus ook maar niet te druk. We kregen een box met alle benodigdheden om een maaltijd te bereiden inclusief borden, bestek en glazen. Het is een samengeraapt zooitje maar dat heeft ook wel zijn charme. We liggen met ons drieën op een kamer en we hebben het gezellig gemaakt, het is niet groot, maar groot genoeg voor ons. Ieder heeft zijn eigen kledingkast, waar we genoeg ruimte in hebben, we hebben maar drie stopcontacten dat is niet echt handig maar gelukkig zijn hier hulpmiddelen voor. Grotendeels zijn we toch niet op onze kamer. We hebben een gemeenschappelijke badkamer die bestaat uit 5 douches en 5 wc's. Elke woensdag kunnen we onze bedlinnen inwisselen, dit wordt voor ons gewassen. De rest van onze was kunnen we zelf doen, we hoeven hiervoor alleen eigen wasmiddel te kopen en kunnen zoveel wasjes draaien als we willen. Dit is wel handig, om de dag sporten we met z'n drieën in het park tegenover onze campus. We hebben Lisanne benoemt tot personal coach aangezien zij by far de beste conditie heeft. Dat hebben we geweten! Zondag deed ik voor het eerst mee met sporten, ik heb nu nog steeds spierpijn. Dit komt overigens niet alleen door het sporten. Het uitgaansgebied Bairro Alto (BA) ligt op één van de zeven heuvelen van Lissabon. Deze heuvel hebben we al 4 keer ''beklommen'' kan ik gerust zeggen. Wat een steile heuvel! Op de tweede dag zijn we opzoek gegaan naar the ELL office. Ik had via via gehoord, dat we ons moesten aanmelden bij de organisatie. Beste tip tot nu toe! Erasmus Life Lisboa organiseert allerlei activiteiten en feesten voor erasmus studenten. We hebben een kaart aangevraagd en hebben meteen besloten die zelfde avond naar hun 2nd anniversary te gaan. In de tussentijd zijn we terug naar de campus gegaan om wat te eten en wat uit te rusten. 's avonds gingen we naar BA, vanuit daar zouden we samen met andere erasmus studenten naar de discotheek lopen. BA ligt op een heuvel en bestaat uit een wirwar aan straatjes. Ik kan gerust zeggen een doolhof. Bij de eerste kroeg die we binnen stapten, vroegen een stel jongens uit de verenigde staten of wij een shotje tequila met hun wilden drinken. We sloegen dit aanbod in eerste instantie af, maar de jongens drongen aan en we besloten er maar één met hun te drinken, we waren nog geen minuut binnen, haha. We hebben nog een beetje rondgehangen bij de verschillende kroegjes in BA, op een gegeven moment zijn we maar opzoek gegaan naar de organisatie van ELL, aangezien we naar het feest wilden, niet wisten waar het was en voor 2.00u binnen moesten zijn, als we gratis naar binnen wilden. De jongen leek niet echt haast te hebben, maar vertelde ons dat het goed kwam, uiteindelijk moesten we een taxi nemen omdat we het anders niet zouden gaan redden voor 2.00u. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo erg, hoefden we in ieder geval niet dat hele stuk te lopen. Vrijdag zijn we ook op zoek gegaan naar Helena (onze coördinator/planner) zij vertelde dat we pas 2 maart beginnen met onze stage i.p.v. 24 februari. Welkome meevaller! Morgen krijgen we officieel te horen op welke afdeling we gaan stagelopen. Intussen hebben we via via al gehoord dat Lisanne en ik in het Santa cruz hospital gaan stagelopen op afd. cardiologie. Lotte loopt stage in Marques de pombal op de pre- en postoperatieve afdeling. Dus niet zoals Lotte en ik hadden aangegeven op de kinderafdeling. Misschien maar beter ook, Portugees valt nog niet mee om eerlijk te zijn, ook spreken de meeste Portugezen geen Engels. vandaag gaan we op pad voor een maandkaart voor de metro, we leggen grote afstanden af met de metro want onze campus ligt best een eindje uit het centrum. Gisteren hebben we ons opgegeven voor springbreak in de Algarve. van 1 t/m 5 april. Nu al zin in! Tot nu toe bevalt mijn verblijf in Lissabon me erg goed, het is erg gezellig met z'n drieën en we ontmoeten veel nieuwe mensen hier. Ik hoop dat jullie dit een beetje een idee geeft over mijn tijd in Lissabon tot nu toe.

lieve groetjes vanuit Lissabon!

Het weer is aangenaam, maar nog niet erg zonnig helaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Marleen

Ik vertrek 19 februari voor een klein halfjaar naar Lissabon voor mijn minor zorg 2.0. Ik woon hier samen met Lotte en Lisanne (twee klasgenootjes) op de campus van ESEL.

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 3500

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 13 Juli 2015

Lissabon

Landen bezocht: